Decker

Az oldalról

A Decker egy információs oldal, amely néhány pakliépítő és pakliépítésre emlékeztető játékot mutat be rövid ismertetőkkel. Az oldalon megtalálhatod a játékok alapvető mechanikáit, különlegességeiket és azt, hogy milyen élményt nyújtanak. Ha szereted a stratégiai gondolkodást és a kombinációk felfedezését, akkor itt érdemes körülnézned!


Inscryption

Az Inscryption egy pakliépítő játék, ahol a célod, hogy legyőzd az ellenfeleidet a kártyáid segítségével. A játékmenet során új kártyákat gyűjtesz, melyek különböző képességekkel rendelkeznek, és folyamatosan építheted és módosíthatod a paklidat. A kártyák mellett erőforrásokat is menedzselned kell, mint például a csont tokenek vagy a vér pontok, amiket különböző lények és kártyák használnak fel. A játék során minden futam más lesz, mivel roguelike elemeket is tartalmaz - így minden új próbálkozás más kihívásokat és lehetőségeket ad. Az Inscryption folyamatosan új kártyákat és mechanikákat vezet be, amelyekkel egyre mélyebb stratégiai döntéseket kell hoznod, miközben a játék nehezedik.

Kép az Inscryption nevű játékból
Kép az Inscryption nevű játékból

Balatro

A Balatro egy roguelike pakliépítő játék, amely a pókert és a matematikát ötvözi. A játékban a cél, hogy különböző pókerkezeket játszva pontokat gyűjts, miközben egyre erősebb ellenfeleket, úgynevezett blind-okat győzöl le. Minden egyes blind legyőzése után Jokereket vehetsz, amik fejlesztik a futamodat.
Megjelenése évében 5 különböző díjat nyert, köztük a The Game Awards: "Legjobb független játék" díjat.

Kép a Balatro nevű játékból
Kép a Balatro nevű játékból

Hogyan játszd

Figyelem! A videó angol nyelvű.

A videó leírása (angol)

Balatro is played like this: You draw your cards, then you have a limited number of discards and played hands, which you must use to reach the indicated target score. Use your discards to hunt for better scoring hands rather than just play whatever you can. In the early game, try looking for Flushes, Straights and Full Houses. Flushes in particular are easy to draw while still scoring a good amount of points. If you reach the target score, you move on. If you use all of your hands and still come up short, you lose, and you'll have to try again.
How many points a hand scores is calculated by this equation here (camera points to the equation on the left side of the screen). The number on the left, which is called the Chips, is multiplied by the number on the right, which is called the Mult. These numbers will start at a base value depending on what hand type you play. If you select cards, you can see here which hand type you are about to play and what the base score will be (Camera points at the equation from earlier, above which is the hand type).
If you click on this very useful "Run info" button, you can see the current base score for each possible hand type. Keep an eye on this, because sometimes a hand which is usually worse can end up being stronger if you've leveled it up enough. Here you can see that a High card actually has a stronger base score than a Pair, even though a Pair is usually a better hand.
The cards you play will also a base value of Chips equal to their rank. Each of these twos will add two Chips when they are a part of a scoring hand.
To go beyond these base values and really start scoring some points you'll need to add Jokers or enhance the cards in your deck.
There are three types of effects that can further incearse your score. Plus Chip effects will add to the left side of this equation. Plus Mult effects will add to the right side. And X Mult effects will multiply the number on the right side of this equation, which makes them generally the strongest effects in the game.
But Balatro is not just about picking the right cards, it's also about using them correctly. To win, you'll need to play to the strengths of whatever Joker setup you have constructed. With this Joker giving plus ten Mult to Flushes, playing Flushes should be your main focus as they are going to be your highest scoring hand. And if you have any X Mult Jokers, make sure you keep them all the way to the right to maximise their value.
Figuring out how many points your hands score will seem complicated at first, but you don't need to worry about trying to do the math. Just start playing, and you'll develop a feel for what you can do to increase your score.

A videó leírása (magyar)

A Balatro-t a így kell játszani: Felhúzod a kártyáidat, majd korlátozott számú eldobott és kijátszott kezed van, amelyeket a megjelölt célpont eléréséhez kell felhasználnod.
Használd a eldobásaidat, hogy jobb pontozású kezeket találj, ahelyett, hogy csak kijátszol amit csak tudsz. A játék korai szakaszában keress Színeket, Sorokat és Fullokat. Színeket különösen könnyű húzni, miközben még mindig sok pontot érnek. Ha eléred a célpontot, továbblépsz. Ha az összes kezedet elhasználtad, de még mindig nem éred el, veszítesz, és újra kell próbálkoznod.
Ez az egyenlet számítja ki, hogy egy kéz hány pontot ér (a kamera a képernyő bal oldalán lévő egyenletre mutat). A bal oldali számot, amelynek Chips a neve, megszorozzuk a jobb oldali számmal, amelyet Mult-nak hívnak. Ezek a számok egy alapértéken kezdődnek, attól függően, hogy milyen kombinációt játszol. Ha kiválasztasz pár kártyát, itt láthatod, hogy melyik kombinációt fogod játszani, és mi lesz az alappontszám (a kamera a korábbi egyenletre mutat, ami felett a kombináció neve található).
Ha rányomsz erre a hasznos "Run info" gombra, láthadot minden kombináció aktuális alappontszámát. Tartsd szemmel ezt, mert néha egy olyan kéz, amely általában rosszabb, erősebb is lehet, ha eléggé felfejleszted. Itt láthatod hogy a Magas Lap valójában erősebb, mint a Pár, habár a Pár általában egy jobb kombináció.
A kijátszott kártyáknak is van alapértékük Chip-ben, ami megegyezik a rangjukkal. Ezek a kettesek egyenként két Chip-et ér amikor egy pontot érő kéz részei. Ahhoz, hogy túlléphess ezeken az alapértékeken, és valóban elkezdhess pontokat szerezni, Dzsókereket kell szerezned, vagy javítanod kell a kártyákat a paklidban.
Háromféle hatás létezik, amelyek tovább növelhetik a pontszámod. A Plus Chip effekek hozzáadódnak az egyenlet bal oldalához. Plus Mult effektek hozzáadódnak a jobb oldalhoz. Végül az X Mult effektek megszorozzák az egyenlet jobb oldalán található számot, így általában ezek a legerősebb effektusok a játékban.
A Balatro azonban nem csak a megfelelő kártyák kiválasztásáról szól, hanem a helyes használatukról is. Hogy nyerj, ki kell használnod a Dzsóker fellálításod erősségeit. Ezzel a Dzsókerrel, ami plusz tíz Mult-ot ad a Színeknek, a Színekre kell összpontosítanod, mivel ezek lesznek a legmagasabb pontszámú kezeid. Ha pedig rendelkezel X Mult Dzsókerekkel, akkor ügyelj arra, hogy egészen a jobb oldalon tartsd őket, hogy maximalizáld az értékeiket.
Elsőre bonyolultnak tűnik annak kiszámítása, hogy hány pontot ér el a kezed, de nem kell aggódnod, hogy számolnod kell. Csak kezdj el játszani, és meg fogod érezni, mit tehetsz a pontszámod növelése érdekében.

(Teljes videó a YouTube-on)


Peglin

A Peglin egy roguelike játék, amely a pachinko mechanikát ötvözi a körökre osztott szerepjátékkal és a stratégiával. A legtöbb pakliépítő játékkal ellentétben itt golyókat használsz kártyák heylett az ellenségek legyőzéséhez. A golyók különböző hatásokkal rendelkeznek, és a játékmenet során új golyókat és ereklyéket szerezhetsz, amelyek befolyásolják a játék mechanikáit és a stratégiai döntéseidet. A pályák véletlenszerűen generáltak, így minden egyes játék új kihívásokat és élményeket kínál.

Kép a Peglin nevű játékból
Kép a Peglin nevű játékból

Ardor

A játékban egyedi kártyapaklit építesz, és egy rácsalapú pályán mozogva küzdesz meg különböző ellenfelekkel. Saját körödet akár többször is újra kezdheted a legjobb eredmény érdekében. Az Ardor külenlegessége, hogy az ellenfelek megöléséért kapott fogakkal a kártyáidon szereplő számok bármelyikét fejlesztheted, korllátlanul - persze amíg meg tudod fizetni.

Kép az Ardor nevű játékból
Kép az Ardor nevű játékból

Shotgun King

A Shotgun King: The Final Checkmate egy stratégiai roguelike, ahol körökre osztott harcokat vívsz. A játék központjában a fekete király áll, aki puskával védekezik a támadók ellen. Minden pálya egy sakktábla, ahol a játékosnak a király mozgásával és a puska célzásával kell taktikázni, hogy megölje a fehér királyt. Minden kör végén egy új kártyát szerzel, amely különféle képességeket adhat, például a puska erejének növelését, a mozgási lehetőségeid bővítését, vagy az új stratégiák használatát (például: gránát). Ezzel egy időben a fehér oldal is szerez egy kártyát, ami nehezíti a játékot (például a 3. kör végén a fehér oldal szerez egy királynőt).

Kép a Shotgun King nevű játékból
Kép a Shotgun King nevű játékból