Régiók

Piltover És Zaun

A haladás és az árnyak városa. Piltover a világ egyik legfejlettebb metropolisa, ahol a hextech technológia forradalmasítja a mindennapi életet. Feltalálók, tudósok és kereskedők gyarapítják a várost, miközben a Piltoveri kapuk ellenőrzik a tengeri kereskedelem legfontosabb útvonalát. Ám a csillogó felszín alatt, a szennyezett csatornák és bádogtetők között fekszik Zaun – egy nyers, zsúfolt iparváros, ahol az elfeledettek és a kísérletező elmék otthonra lelnek. A két város szorosan összefonódik, mégis mély szakadék választja el őket.

Piltoveri városkép dokkoló léghajókkal és egy arany platformon összegyűlt emberekkel.

Galdiátorharc egy sivatagi arénában, amit néhány katona és kiképző egy emelvényről néz.

Noxus

Egy hatalmas és könyörtelen birodalom, amely nem születési előjogok, hanem erő és rátermettség alapján ítéli meg polgárait. A hódításokat és a belső intrikákat egyaránt értékként kezelik, hiszen Noxus számára az erősebb mindig túlél. Uralma alá hajtott népek, áruló hadurak és eltökélt hősök mind egyetlen célért küzdenek: hogy a birodalom fennmaradjon és tovább terjeszkedjen.


Freljord

Egy fagyos, zord vidék, ahol az emberek és istenek örökös harcban állnak az életben maradásért. A nomád törzsek, a jégszülöttek és az ősi erőket tisztelő harcosok egyaránt próbálnak túlélni a vadon könyörtelen viszonyai között. A föld mélyén sötét múlt rejtőzik, miközben a három nagy frakció – Ashe egységet kereső törzsei, Sejuani harcias Hódítói és Lissandra titokzatos jégmágusai – saját útjukat próbálják érvényesíteni.

Havas hegyi jelenet: Egy alak egy kéken izzó jégóriás szobrával áll szemben, aki egy hatalmas jeges sziklát tart a kezében.

Fenséges fehér szobrok és épületek, fantázia városkép. Figurák sétálnak a nagy bejárat felé. Derűs, felhős nap.

Demacia

Egy erényekre és törvényekre épülő királyság, amely a rendet és becsületet mindennél előbbre helyezi. A mágiától való félelmük mélyen gyökerezik, így törvényeik szigorúan szabályozzák, és sokan elnyomják azokat, akik varázserővel születnek. Bár kívülről erős és egységes birodalomnak tűnik, belülről egyre inkább szétszakítják a régi hagyományok és az új idők változásai közötti ellentétek.


Shurima

Egy ősi birodalom, amely egykor egész Runaterra fölött uralkodott, majd romba dőlt. A sivatag aranyhomokja alá temetett városok és elfeledett istenkirályok árnyékában nomád törzsek, fosztogatók és titkos hatalmak várnak arra, hogy Shurima újjászülessen. Az új uralkodó, Azir, az egykor dicső civilizációt próbálja feltámasztani, de a múlt szellemei és az ellenségek minden sarkon ott leselkednek.

Arany városkép páncélos őrökkel, aranyozott oszlopokkal és a napkoronggal a tetején. Grandiózus, fenséges hangulat.

Hegycsúcs egy felhőkbe és mágikus fénybe burkolózó, izzó szerkezet alatt.

Targon

Egy felfoghatatlanul hatalmas hegy, amelynek csúcsát halandók alig érhetik el, mégis sokan próbálkoznak megmászásával, remélve, hogy az égi hatalmak kiválasztják őket. Az itt lakozó csillagszülöttek és égi entitások a világegyetem titkait őrzik, és csak kevesen értik valódi céljaikat. A Targon csúcsát meghódító halandók sorsát istenek és kozmikus erők alakítják.


Az Üresség

Egy másik dimenzió, amelyet horrorisztikus lények és az elme számára érthetetlen energiák uralnak. Az Üresség teremtményei, a földi világba betörő szörnyetegek, a káosz és az entrópia elhozói. Bár az átjárók zárva tartása kulcsfontosságú, egyre több repedés nyílik a valóság szövetén, és a világ lassan megismeri, mit jelent az igazi pusztulás.

Fantáziavilág lila viharfelhőkkel, hátborzongató fákkal és pókszerű, izzó szemű lényekkel.

Futurisztikus palota egy trópusi dzsungelre néző domb tetején, lebegő geometrikus szerkezetekkel az égen.

Ixtal

Egy rejtett, misztikus dzsungelbirodalom, amely távol tartja magát Runaterra többi részétől. Az itt élők az elemi mágia mesterei, és bár egykor Shurima részei voltak, mára saját útjukat járják. Az ixtaliak úgy tekintenek a külvilágra, mint egy elveszett, barbár világra, amely nem érdemli meg az ősi tudást és hatalmat, amelyet ők őriznek.


Ionia

Egy természettel harmóniában élő földrész, ahol a spirituális erők és a halandó világ egyensúlyban léteznek… vagy legalábbis így volt, míg Noxus be nem tört a békés földekre. Az ioniaiak különböző filozófiákat követve próbálják helyreállítani a világukat: vannak, akik harcolnak, míg mások a belső békét keresik. A varázslat itt szerves része az életnek, és a régió szent ligetei, harci művészei és szellemlakói mind a világ természetes rendjének fenntartásáért küzdenek.

Festői táj, vörös lombú fákkal, egyedi épülettel, póznákon és hegycsúcson álló alakokkal.

Sötét, hangulatos dokkparti jelenet stilizált, tengeri építészettel, az ablakokból és ajtókból meleg fény világít.

Bilgewater

Egy törvényen kívüli kikötőváros, ahol kalózok, fejvadászok és csempészek keverednek a világ minden tájáról. Itt nincs király vagy törvény – csak az erősek és ravaszok élik túl a mindennapi veszedelmeket. A város mélyén sötét erők lappanganak, és aki nem vigyáz, könnyen egy tengeri szörnyeteg vacsorájává válhat.


Az Árny-Szigetek

Egykor virágzó birodalom, amelyet egy tragikus esemény átkozottá változtatott. Most csak halott lelkek és élőholtak járják a ködbe burkolózó romokat, és a sötétség lassan kiterjed Runaterra többi részére is. Az Árny-szigetekről származó borzalmak ellen csak a legbátrabbak mernek fellépni – és még ők is ritkán térnek vissza.

Egy kőboltozatból előbukkanó izzó kék szellem lebegő sziklák és kísérteties alakok között egy sötét, ködös temetőben.

Színes fantázia tájkép fákkal, lebegő szigetekkel, papír origami madarakkal és egy sárkányszerű lénnyel, szeszélyes stílusban.

Bandleváros

Egy párhuzamos dimenzió bejárata, amelyet a játékos és kíváncsi yordle-ök laknak. Bár aprók és bohókásnak tűnnek, évszázadok bölcsessége és különös találmányaik teszik őket igazán veszélyessé, ha harcra kerül a sor. A Bandlevárosból érkezők gyakran Runaterra különböző részein bukkannak fel, és hoznak magukkal egy csipetnyi mágiát – vagy épp káoszt.


Régió Neve Ismertetőjele Ikon
Piltover és Zaun Technológia, ipar, fejlesztés Narancssárga és sárga ikon, amely egy villanykörte belsejében lévő fogaskereket magába foglaló városra hasonlít.
Noxus Erő, hódítás, belső intrikák Piros, stilizált sisakszerű embléma tüskékkel és szimmetrikus kialakítással.
Freljord Törzsek, jég, túlélés Stilizált világoskék embléma geometrikus és spirális elemekkel, jégcsapra emlékeztető alakban.
Demacia Rend, becsület, törvény Stilizált szimbólum, amely egy szárnyas fehér kardot ábrázol.
Shurima Sivatag, ősi istenek, felemelkedés Aranyszínű napszimbólum stilizált sugarakkal, amelyek egy központi körből indulnak ki.
Targon Hegy, csillagok, istenek Lila embléma: stilizált hegycsúcs, fölötte csillagászati alakkal.
Az Üresség Pusztulás, káosz, horror Absztrakt lila ikon, ami egyszerre látható egy rovarnak és egy szemnek is.
Ixtal Dzsungel, elemi mágia, titok Zöld stilizált szimbólum, egy oszlop és egy állatmintázat kombinációja.
Ionia Harmónia, varázslat, béke Rózsaszín absztrakt logó. Kavargó forma, középen könnycsepp.
Bilgewater Kalózok, kikötő, káosz Stilizált embléma, amely egy tengeri kígyót és egy kardot kombinál, narancssárga és barna árnyalatokban.
Az Árny-Szigetek Halott lelkek, átok, romlás Kékes-zöld szem egy könnycsepp alakú, lángszerű csúcson belül.
Bandleváros Yordle-ok, mesebeli, varázslat Stilizált zöld embléma: spirális középpont, elágazó indák levelekkel és gumós végekkel.
Részletek
Ez a táblázat Runeterra különböző régióit és azok főbb jellemzőit mutatja be. Minden régió egyedi névvel, ismertetőjellel, és ikonnal rendelkezik, amelyek tükrözik a régió karakterét és történelmét.