Fejlődés szakaszai
Az aranykor (1970–1980)
Ez az időszak az első arcade játékok térhódításának korszaka volt. Olyan klasszikusok jelentek meg, mint a Pong (1972) és a Space Invaders (1978). Ezek a játékok egyszerű grafikával és játékmenettel rendelkeztek, de hatalmas sikert arattak a játéktermekben.
- 2D-s grafika
- Egyszerű, de addiktív játékmenet
- Arcade kabinetek és korai otthoni konzolok (Atari 2600)

A 8-bit és 16-bit korszaka (1980–1995)
A '80-as évek végén és a '90-es évek elején a konzolok elterjedtek az otthonokban. A Nintendo Entertainment System (NES) és a Sega Genesis ikonikus játékokat hozott el, mint a Super Mario Bros., The Legend of Zelda és Sonic the Hedgehog.
- Színesebb, részletesebb pixelgrafika
- Összetettebb történetek és karakterek
- Az első RPG-k és platformerek népszerűsége

A 3D forradalom (1995–2005)
A '90-es évek közepétől kezdve a 3D technológia megjelenése forradalmasította a játékipart. A PlayStation, az N64 és a PC játékok, mint a Quake és a Metal Gear Solid, új játékmenet-lehetőségeket kínáltak.
- Valós idejű 3D grafika és nyílt világok
- Motion capture animációk
- Online multiplayer játékok kezdetei

A modern videojátékok kora (2005–napjainkig)
A modern játékok már elképesztő részletességgel és fotórealisztikus grafikával rendelkeznek. Az olyan címek, mint a The Witcher 3, a Red Dead Redemption 2 vagy a Cyberpunk 2077 hatalmas, nyílt világokat és filmszerű élményeket kínálnak.
- Fejlett mesterséges intelligencia
- Nyílt világok és élethű környezetek
- Virtuális valóság (VR) és Ray-Tracing technológia
