Fejlődés szakaszai

Az aranykor (1970–1980)

Ez az időszak az első arcade játékok térhódításának korszaka volt. Olyan klasszikusok jelentek meg, mint a Pong (1972) és a Space Invaders (1978). Ezek a játékok egyszerű grafikával és játékmenettel rendelkeztek, de hatalmas sikert arattak a játéktermekben.

  • 2D-s grafika
  • Egyszerű, de addiktív játékmenet
  • Arcade kabinetek és korai otthoni konzolok (Atari 2600)
Korai arcade játéktermi gépek

A 8-bit és 16-bit korszaka (1980–1995)

A '80-as évek végén és a '90-es évek elején a konzolok elterjedtek az otthonokban. A Nintendo Entertainment System (NES) és a Sega Genesis ikonikus játékokat hozott el, mint a Super Mario Bros., The Legend of Zelda és Sonic the Hedgehog.

  • Színesebb, részletesebb pixelgrafika
  • Összetettebb történetek és karakterek
  • Az első RPG-k és platformerek népszerűsége
Super Mario és Zelda pixelgrafikája

A 3D forradalom (1995–2005)

A '90-es évek közepétől kezdve a 3D technológia megjelenése forradalmasította a játékipart. A PlayStation, az N64 és a PC játékok, mint a Quake és a Metal Gear Solid, új játékmenet-lehetőségeket kínáltak.

  • Valós idejű 3D grafika és nyílt világok
  • Motion capture animációk
  • Online multiplayer játékok kezdetei
Quake és Metal Gear Solid 3D grafika

A modern videojátékok kora (2005–napjainkig)

A modern játékok már elképesztő részletességgel és fotórealisztikus grafikával rendelkeznek. Az olyan címek, mint a The Witcher 3, a Red Dead Redemption 2 vagy a Cyberpunk 2077 hatalmas, nyílt világokat és filmszerű élményeket kínálnak.

  • Fejlett mesterséges intelligencia
  • Nyílt világok és élethű környezetek
  • Virtuális valóság (VR) és Ray-Tracing technológia
Cyberpunk 2077 és Witcher 3 képernyőképek