Jawa Babetta 207

További képek

Műszaki specifikációk

Műszaki specifikációk (kattints a részletekért)
Teljes műszaki adatok
Motorblokk 49ccm Egyhengeres, kétütemű
Lóerő 1.7 Lóerő 1.25 KW
Max. sebesség 40km/h 25mph
Váltó Automata
Tömeg 45kg 100lbs
Üzemanyagtartály 2,5 liter 0.66 gallon

A legendás Jawa Babetta 207 moped

A Jawa Babetta 207 egy ikonikus kelet-európai moped, amelyet a csehszlovákiai Považská Bystrica gyárában gyártottak az 1970-es és 1980-as években. A Babetta sorozat a könnyű, megbízható és megfizethető közlekedési eszközök egyik legismertebb tagja lett, különösen a keleti blokk országaiban — így Magyarországon is.

A Babetta 207 egy 49 cm³-es, egyhengeres, kétütemű motorral volt felszerelve, amely körülbelül 1,7 lóerós teljesítményt nyújtott. A végesbessége 40-45 km/h körül mozgott, ami tökéletesen elegendő volt városi és rövidebb vidéki utakra. A moped automata váltóval rendelkezett, ami rendkívül egyszerűvé tette a vezetését — ezért vált közkedveltté a fiatalok, idősebbek és kezdő motorosok körében egyaránt.

A Babetta 207 jellegzetes vonása volt a könnyű szerkezet, a pedálos indítás, valamint a minimális karbantartási igény. Az egyszerű, letisztult dizájn mellett a mopedet kiváló üzemanyag-fogyasztás (2-2,5 liter/100 km) jellemezte, ami gazdaságos választássá tette a mindennapi használatra.

A Jawa Babetta 207 több volt, mint egy közlekedési eszköz: a szabadság, a mobilitás és a praktikum jelképe lett. Ma már veterán járműként egyre nagyobb értéket képvisel a gyűjtők körében, és sokak számára a fiatalságuk emlékeit idézi fel.

A videó teljes szöveges leírása (kattints a részletekért)

Sziasztok! A mai videóban egy Jawa 210-es, vagyis egy Babetta bemutató videóval készültem nektek. Tartsatok velem! A 210-es modelleket 1983-ban kezdték el gyártani, és ezeket már egy automata kétfokozatú sebességváltóval gyártották. Ha kifolyna a benzin, akkor sincsen különösen nagy gond, mert hogyha ezt az úgynevezett gombot kihúzzuk, átfordítjuk, akkor a járművet már egyből bicikliként tudjuk használni. Itt található benne kettő szerszám tartó rekesz, itt ez alatt és ez alatt, most inkább nem szedem le. Láncvédő, pedálok a biciklizéshez, ami még fontos, itt van a benzincsapja. Ha lefelé van akkor tartaléküzemmódon van, és hogyha felfelé fordítjuk, akkor van nyitva. Akkor most meg is mutatom, hogy hogyan kell beindítani. Egyszerűen csak itt a pedálra rálepünk, és ha minden igaz, akkor egy rugással el is lehet indulni. Várjatok! És igen, el is indult! Eléggé szép hangja van, ugye ez itt a hátsó fékkar, első fékkar, és itt van rajta egy ilyen gomb, ezzel hogyha benyomjuk, akkor pedig leáll a motor. Itt a tankja, első fényszóró, sárvédő, itt a karburátor, ugye itt a motorblokk. Állítható magasságú rajta az ülés. Itt ezeket a csavarokat kicsavarozzuk, és akkor így föl-le lehet akár tolni. Itt az első fényszóronál van egy kapcsoló. Így világít. És hogyha erre fordítjuk, akkor pedig nem. Itt a kilométeróra, mint láthatjátok, ebbe jelenleg 4943 km van, ami szerintem még annyira nem sok. Köszönöm, hogy megnézted a videót.