Társasjátékok Világa - Robbanó cicák
Robbanó cicák játékszabály
Hogyan működik?
A kártyapakliban előfordul néhány robbanó cica. A játék elején középre tett pakliból a játék során felváltva húztok majd kártyákat, míg valaki fel nem húz egy robbanó cicát. Ha ez megtörtént, a játékos felrobban. Mivel így már igencsak halott, kiesik a játékból. A játék addig folytatódik, míg egyetlen játékos marad, ő nyeri meg a játékot. Minél több kártyát húzol, annál nagyobb eséllyel húzol egy robbanó cicát.

Összefoglalva:
Ha felrobbansz, veszítesz. És tiszta gyúlékony bénaság leszel. Ha nem robbansz fel, nyersz. És tele leszel királysággal. Szép munka, haver! Az összes többi kártya csökkenti annak az esélyét, hogy felrobbanj egy robbanó cica miatt.
Példa
Kijátszhatsz egy Jövőbe látás kártyát, hogy megnézd a pakli legfelső 3 kártyáját. Ha a legfelső lap egy robbanó cica, kijátszhatsz egy Ugrás kártyát, hogy ezzel véget vess a körödnek anélkül, hogy lapot kéne húznod.
Előkészületek
- Először vegyétek ki a pakliból mind a 4 robbanó cica kártyát.
- Majd vegyétek ki a pakliból mind a 6 hatástalanítás kártyát, és osszatok minden játékosnak egyet.
- Minden megmaradt hatástalanítás kártyát tegyetek vissza a pakliba.
Hatástalanítás kártyák
A játék elején minden játékosnak van egy hatástalanítás kártyája. Ez a legerősebb kártya a játékban: ez az egyetlen lap, amely képes megvédeni a robbanó cicáktól. Ha felhúzol egy robbanó cicát, ahelyett, hogy felrobbannál, kijátszhatsz egy hatástalanítás kártyát, majd a robbanó cicát titokban visszateheted a húzópakli bármely pontjára. Próbálj annyi hatástalanítás kártyát szerezni, amennyit csak bírsz!
Játékváltozat 2-3 fő részére
Csak 2 hatástalanítás kártyát tegyetek a pakliba. A maradék 2 kártyát tegyétek vissza a dobozba.
Keverjétek össze a többi kártyát, és osszatok minden játékosnak 7 lapot (a hatástalanítás kártyával együtt) mindenkinek 8 lap lesz a kezében.
Tegyetek vissza eggyel kevesebb robbanó cica kártyát a pakliba, mint ahányan játszotok. Minden megmaradt robbanó cicát tegyetek vissza a dobozba.
Példa
4 játékos esetén tegyetek 3 robbanó cicát a pakliba. 3 játékos esetén tegyetek 2 robbanó cicát a pakliba. Ez biztosítja, hogy játék végére egy játékos kivételével mindenki felrobbanjon.
Keverjétek meg a paklit, és tegyétek az asztal közepére.
Válasszatok kezdőjátékost. (Néhány ötlet: legimpozánsabb szakáll, legmegfélemlítőbb illat, legkisebb lép stb.)

Egy köröd menete
1. Vedd a kezedbe a 8 lapodat, és nézd meg őket. Ezután válassz:
Passzolsz: Nem játszol ki egy lapot sem.
VAGY
Kijátszol egy lapot: Játssz ki egy lapot, és tedd képpel felfelé a dobópakli tetejére. Olvasd fel a kártyán lévő szöveget, hogy mindenki tudja, mit csinál. Miután végrehajtottad a kártyán lévő utasítást, további kártyákat is kijátszhatsz. Annyi kártyát játszhatsz ki, amennyit csak akarsz!
2. A köröd végén húzd fel a húzópakli legfelső lapját,és reménykedj, hogy nem egy robbanó cica. (Ellentétben a játékok nagy részével, ebben a játékban a köröd végén húzol kártyát.)
A játék az óramutató járásának megfelelően folytatódik.

A játék vége
Az utolsó játékos, aki nem robbant fel, megnyeri a játékot. A húzópakli nem fog elfogyni, mert van benne elég robbanó cica ahhoz, hogy egy játékos kivételével mindenki meghaljon.
Még három dolog
- Jó stratégia lehet, ha a játék elején kevés kártyát játszol ki - ekkor még nagyon kicsi az esélye annak, hogy felrobbansz.
- A pakliban maradt kártyákat bármikor megszámolhatod, ezzel kiszámolva a felrobbanás esélyét.
- Bármennyi lap lehet a kezedben. Ha elfogytak a lapjaid, nem tudsz kijátszani semmit. Játssz tovább. A következő kör során legalább 1 kártyát húzol majd.
Laplista:
Róbbanó cica - 4 darab
Ezt a kártyát felhúzás után azonnal meg kell mutatnod. Hacsak nincs hatástalanítás kártyád, meghaltál. Ez esetben dobd el minden kártyád, beleértve a robbanó cicát is.
Hatástalanítás - 6 darab
Ha felhúztál egy robbanó cicát, kijátszhatod ezt a kártyát ahelyett, hogy meghalnál. Tedd a hatástalanítás kártyát a dobópakli tetejére. Ezután fogd a robbanó cicát, és anélkül, hogy a többi kártyát megnéznéd vagy újrarendeznéd, tedd vissza a húzópakli bármely pontjára. Szeretnél kiszúrni a következő játékossal? Tedd a robbanó cicát a húzópakli tetejére! Ha szeretnéd, tedd mindezt az asztal alatt, hogy a többi játékos ne lássa, hova tetted a robbanó cicát. Ezután a köröd véget ér.
Nope - 5 DB
Egy robbanó cica vagy hatástalanítás kivételével bármilyen akciót megakadályozhatsz. Képzeld azt, hogy a nope alatt lévő kártya (vagy pár vagy különleges kombó) soha nem is létezett. A nope kártyát egy másik nope kártyára is kijátszhatod, ezzel yupot varázsolva belőle, és így tovább. Kijátszhatsz egy nope kártyát azelőtt, hogy egy akciót végrehajtottatok volna, még akkor is, ha épp nem a te köröd van. Bármely lap, amit így megakadályoztál, a dobópakliban marad.
Támadás - (2X) 4 darab
A köröd (vagy a köreid) azonnal véget ér(nek) anélkül, hogy lapot kellene húznod, majd a következő játékosnak le kell játszania egymás után két kört. E lap áldozata a szokásos módon lejátssza körét. Amikor a köre véget ért, azonnal újra ő következik. (Ha az áldozat is kijátszik egy támadás kártyát, az ő köre is véget ér, és a következő játékos jön kétszer.)
Ugrás - 4 darab
A köröd azonnal véget ér anélkül, hogy lapot kéne húznod. (Ha egy támadás kártya áldozata vagy, az ugrás kártya csak egy körnek vet véget a kettő közül. Két ugrás kártya mindkét körnek véget vet.)
Szívesség - 4 darab
Egy általad választott játékosnak át kell adnia egy lapját. Ő választja ki, hogy melyik lapját adja oda.
Újrakeverés - 4 darab
Keverd újra a húzópaklit anélkül, hogy odanéznél, addig, míg a többiek azt nem mondják, hogy elég. (Ez célszerű lehet olyankor, amikor tudod, hol van egy robbanó cica.)
Jövőbe látás - (3X) 5 darab
Nézd meg titokban a húzópakli legfelső 3 lapját, és tedd vissza őket anélkül, hogy változtatnál a sorrendjükön. Ne mutasd meg őket senkinek.
Macskártyák - 4 darab mindből
Ezek a kártyák önmagukban semmit sem érnek, ám ha összegyűjtesz két ugyanolyat, kijátszhatod őket egy párként, hogy véletlenszerűen elhúzhass egy lapot egy másik játékostól. A macskártyák különleges kombók részei is lehetnek. (Lásd jobbra.)
Különleges kombók
Két ugyanolyan
Két ugyanolyan kártya párként történő kijátszása (amivel lapot lophatsz egy másik játékostól) nem csak macskákkal lehetséges, hanem bármely két kártyával, amelynek ugyanaz a neve. (Egy pár újrakeverés, egy pár ugrás stb.)
Három ugyanolyan
Ugyanaz, mint a két ugyanolyan, azzal a különbséggel, hogy megnevezheted, hogy milyen kártyát szeretnél. Ha az áldozatnak van olyan kártyája, megkapod. Ha nincs neki, nem kapsz semmit.
Öt különböző kártya
Ha öt különböző kártyát játszol ki (bármilyen 5 kártya különböző névvel), akkor böngészd át a dobópaklit, válassz ki egy kártyát belőle, és vedd a kezedbe. Gyorsan kapd fel a dobópaklit, mielőtt valaki kijátszana egy nope kártyát! Amikor különleges kombót játszol ki, hagyd figyelmen kívül a kombóban lévő kártyák képességeit!
A társast az alábbi linken tudod megvenni: Gémklub - Robbanó cicák