Ugrás a tartalomra

Összehasonlítás

Használat

Összehasonlítási táblázat

Magyarázat

A táblázatban a három program kerül öszehasonlításra külömböző szempontok alapján

Tulajdonság Blender TouchDesigner AfterEffects
Fejlesztő Blender Foundation Derivative Adobe
Fő felhasználási terület 3D modellezés, animáció, VFX Valós idejű vizualizáció, interaktív grafikák 2D animáció, motion graphics, VFX
Ingyenes vagy fizetős? Teljesen ingyenes (open-source) Ingyenes és fizetős verzió is van Előfizetéses (Adobe CC)
Tanulási görbe Közepesen meredek Meredek, de vizuális programozás segít Közepesen meredek
Rendering lehetőségek Eevee és Cycles render motorok Valós idejű GPU renderelés Nem valódi 3D render, hanem 2D kompozitálás
Alkalmas valós idejű munkára? Nem, főként offline renderelés Igen, valós idejű interaktív grafika Nem, főként utómunkára van optimalizálva
Scripting támogatás Python Python Expressions (JavaScript-alapú), de van kiterjeszthetőség
Erőforrásigény Magas, főleg GPU/CPU terén Magas, főként GPU-t használ Közepesen magas, CPU és GPU is fontos
Milyen típusú művészek használják? 3D modellezők, animátorok, VFX művészek, játékfejlesztők Digitális vizuálművészek, VJ-k, interaktív installációk alkotói Motion designer-ek, VFX művészek, videószerkesztők
Legjobb erőssége Ingyenes, teljes értékű 3D pipeline Valós idejű vizuális élmények és interaktivitás Erőteljes 2D animációs és utómunka eszköztár
Legfőbb hátrány Kezdőknek nehéz lehet az interfész Komplex és kevés dokumentáció áll rendelkezésre Drága és nem valódi 3D program

Benchmark Benchmark dekoráció jellegű kép

Teljesítmény táblázat

Magyarázat

A táblázatban a három program kerül öszehasonlításra teljesítmény alapján.

Tesztkategória Blender (3D render) TouchDesigner (valós idejű vizuál) After Effects (2D animáció, VFX)
Indítási idő (mp) ~5-10 mp ~3-7 mp ~5-12 mp
Projekt betöltés (mp) 10-30 mp (komplex fájloknál) 3-10 mp 5-20 mp
Viewport teljesítmény 40-120 FPS (Eevee) / 1-20 FPS (Cycles) 60+ FPS (GPU függő) 30-60 FPS (előnézet)
Render idő (per frame, 1080p) Eevee: 0,5-3 mp, Cycles: 10-60 mp Valós idejű (RTX 30xx és felette: 60+ FPS) 5-30 mp
GPU kihasználtság (%) 40-90% (Cycles), 20-60% (Eevee) 70-100% 40-80%
CPU kihasználtság (%) 50-100% (Cycles), 20-60% (Eevee) 20-60% 50-100% (effektfüggő)
RAM fogyasztás (GB, komplex projekt) 6-32 GB 4-16 GB 8-32 GB
Lemezhasználat (projekt méret, GB) 500MB - 5GB+ 100MB - 3GB 500MB - 10GB+
Exportálási idő (1 perces videó, 1080p) 10-60 perc (Cycles), 1-5 perc (Eevee) Valós idejű, ha nem kell utófeldolgozás 5-30 perc (effektektől függően)