Összehasonlítási táblázat
Magyarázat
A táblázatban a három program kerül öszehasonlításra külömböző szempontok alapján
Tulajdonság |
Blender |
TouchDesigner |
AfterEffects |
Fejlesztő |
Blender Foundation |
Derivative |
Adobe |
Fő felhasználási terület |
3D modellezés, animáció, VFX |
Valós idejű vizualizáció, interaktív grafikák |
2D animáció, motion graphics, VFX |
Ingyenes vagy fizetős? |
Teljesen ingyenes (open-source) |
Ingyenes és fizetős verzió is van |
Előfizetéses (Adobe CC) |
Tanulási görbe |
Közepesen meredek |
Meredek, de vizuális programozás segít |
Közepesen meredek |
Rendering lehetőségek |
Eevee és Cycles render motorok |
Valós idejű GPU renderelés |
Nem valódi 3D render, hanem 2D kompozitálás |
Alkalmas valós idejű munkára? |
Nem, főként offline renderelés |
Igen, valós idejű interaktív grafika |
Nem, főként utómunkára van optimalizálva |
Scripting támogatás |
Python |
Python |
Expressions (JavaScript-alapú), de van kiterjeszthetőség |
Erőforrásigény |
Magas, főleg GPU/CPU terén |
Magas, főként GPU-t használ |
Közepesen magas, CPU és GPU is fontos |
Milyen típusú művészek használják? |
3D modellezők, animátorok, VFX művészek, játékfejlesztők |
Digitális vizuálművészek, VJ-k, interaktív installációk alkotói |
Motion designer-ek, VFX művészek, videószerkesztők |
Legjobb erőssége |
Ingyenes, teljes értékű 3D pipeline |
Valós idejű vizuális élmények és interaktivitás |
Erőteljes 2D animációs és utómunka eszköztár |
Legfőbb hátrány |
Kezdőknek nehéz lehet az interfész |
Komplex és kevés dokumentáció áll rendelkezésre |
Drága és nem valódi 3D program |