Alacsony poligonszámú modellek játékokhoz és kreatív projektekhez
Üdv a weboldalamon!
Itt megtekintheted az áraimat, és néhány példát a munkáimból, hogy könnyebben eldönthesd, hogyan tudok
segíteni a projektedben.
3D modellezéssel foglalkozom, és különösen alacsony poligonszámú modellekre
specializálódtam, amelyek kiválóan alkalmasak játékokhoz, animációkhoz, alkalmazásokhoz,
vagy akár bármilyen egyedi ötlethez.
Ha részletgazdag, mégis optimalizált modelleket keresel, amelyek egyszerre mutatnak jól és futnak
zökkenőmentesen, akkor jó helyen jársz!
Az oldalon lehetőséged van:
böngészni a korábbi munkáim között, hogy lásd, milyen stílusokat és megoldásokat
kínálok,
megismerni az áraimat, amelyek átláthatóvá teszik a szolgáltatásaim költségeit,
és akár azonnal kapcsolatba lépni velem, ha kérdésed lenne vagy szeretnéd
megrendelni a szolgáltatást.
Rólam
Több éve foglalkozom 3D grafikával, különös figyelmet fordítva az alacsony
poligonszámú modellek készítésére. Elsősorban játékfejlesztők, VR és AR projektek, valamint
különféle kreatív alkalmazások számára dolgozom.
Célom, hogy olyan modelleket alkossak, amelyek nemcsak vizuálisan mutatósak, hanem
technikailag is könnyen integrálhatók, így zökkenőmentesen illeszkednek bármilyen
projektbe.
Tapasztalatom kiterjed különböző stílusokra: a stilizált, kézzel festett világoktól
egészen a letisztult, minimalista designokig.
Minden egyes projekt egyedi, és ez az, amit a legjobban szeretek benne: minden modell egy új kihívás
és egy új történet, amelyhez hozzáadhatom a saját kreativitásomat.
Folyamatosan fejlesztem a tudásom hogy mindig naprakész legyek a
3D technológiák gyorsan változó világában. Ez biztosítja, hogy a legmodernebb
eszközökkel és módszerekkel dolgozhassunk, így a végeredmény mindig korszerű és hatékony lesz.
Számomra a megrendelői visszajelzés kulcsszerepet játszik – hiszek abban, hogy az
együttműködés során azt kell kapnod, amit valóban szeretnél. Ezért a munkafolyamat
során:
többször is egyeztetünk, hogy minden részlet világos legyen,
minden fontos döntésbe bevonlak, mert a te elképzeléseid a legfontosabbak,
így a végeredmény valóban a te elképzeléseidet tükrözi, és elégedett leszel vele.
Ha kérdésed van vagy van egy ötleted, amit 3D-ben szeretnél
megvalósítani, írj bátran! Szívesen segítek életre kelteni az
elképzeléseidet, legyen szó bármilyen projektről vagy kreatív ötlet megvalósításáról.
Galéria
Kattints rájuk, hogy nagyképernyőben nézd meg
Alacsony poligonszámú HázAlacsony poligonszámú Bástya
Autó
Ez a stilizált, alacsony poligonszámú autómodell különösen
alkalmas mobiljátékokhoz és rajzfilmszerű, színes környezetekhez.
A modell alacsony polygon száma miatt optimalizált teljesítményt nyújt, így
zavartalanul fut bármilyen játékmotorban, még kevésbé erős eszközökön is.
Kard
Ez az alacsony poligonszámú kardmodell ideális választás fantasy
és RPG stílusú projektekhez, ahol a letisztult, mégis karakteres forma fontos.
Letisztult formája mellett erőt és dinamikát sugall, így jól
illeszkedik akár harci jelenetekbe is.
A penge, markolat és keresztvas különálló
elemekként készültek, ami lehetővé teszi az animálhatóságot, például csapások
vagy mozgások során.
Egyszerű szerkezete miatt a modell könnyen testreszabható.
Ház
Ez a házmodell egy stilizált, alacsony poligonszámú épület, amely
jól illeszkedik városi környezetekbe. Kifejezetten stratégiai vagy
sandbox játékokhoz készült, ahol fontos a könnyű kezelhetőség és a gyors betöltés.
Bár alacsony részletességgel készült, a modell megtartotta karakterét
és felismerhetőségét, így könnyen beazonosítható a játékban.
Ablakok, ajtók és tető különálló elemek,
amelyek animálhatók vagy egyénileg módosíthatók, így változatos használatot
tesznek lehetővé.
A 3D modellezés történelme
A videó leírása
3d modeling as we know it today is taking over a big portion of visual arts media and
entertainment today which
is cool in my opinion it is practiced by amateurs and professionals from all different fields
make
it in
one of the most
popular or let's just say one of the most essential parts in many industries i mean if you want
to
create cool stuff
animate something interesting or do anything else there's no limit i also wanted to let you guys
know
that the blind
market is having right now its annual spring sale so if you want to get items at a lower price
this
is
your chance to do so if you don't know where to start you can
check the
description of this video down below where i chose and organize for you the best add-ons and
courses
when we look back
less than a century ago 3d modeling wasn't even a thing and there were only concepts written on
papers
in the form of
mathematical equations and theories promising a bright future i guess they never knew what was
coming
today we're going
to talk about the history of 3d modeling (itt az első 3d modellt mutatja, ami egy kéz) and how
it
became
gradually part of our everyday lives in the 1950s computers saw a big leap in
performance and
technology they were developed especially for military and scientific purposes far from
imagining
that
artist would be
able to benefit from that a few decades later the first 3d software ever developed was catchback
aka
robot draftsman by
evan setherland in 1963. it was running on one of the biggest machines in the world mit's
lincoln
labs
tx2 computer you
need actually a goddamn truck to move this thing and you should be probably grateful for how
computer
science has become today the program was interactive and
allowed users to
draw basic elements such as points line segments and arcs directly on the computer 7-inch
monitor
using
the so-called
light pen (itt egy lézer mutató szerű tárggyat a képernyő felé irányít és a képernyőre rajzol
vele)
personally i was
stunned what i knew about this light pen because i thought that this is an invention of recent
times
it
was also
possible to add modifications to the 3d objects such as position rotation erase etc (itt egy
négyzetet
változtatott) in
1964 the collaboration between general motors and ibm that started in 1960 was a success they
developed
the which stands for design augmented by computer one of the
earliest
computer-aided design systems that was used to speed up the workflow of car production (a képen
egy
modellező mutatja a
3d autó modelljét) with quicker and better car visualization this one also used a light pen and
a
set of
buttons as
inputs to allow users to manipulate images but also draw create rotate etc these two software
represent
the first two
major steps toward digital 3d modeling in history in the 1970s a lot of progress happened
starting
with
the release of
atom which stands for automated drafting and machinery and that was in 1971. this contributed a
lot
to
the
availability of
computer-aided design to people as it was designed to run on as many machines as possible (itt
egy
pár
modellt mutatott)
during the next few years universities were working hard and discovering more efficient
technologies
for
3d
visualization and at the university of utah new shading techniques were discovered for better
rendering
of lighting
reflection in addition to shading (itt egy árnyékkal rendelkező arcot mutatott) to test his
algorithms a
researcher from
the same university called martin newell created in 1975 a 3d model of an ordinary teapot (itt
egy
átlagosan kinéző
teáskannának a 3d modelljét mutatja) which became the world's most famous object within the
computer
graphics community
and the benchmark model for the upcoming 3d software just three years earlier two students of
even
sutherland adam and
catmull and frederick park created the world's first 3d rendered movie ever it featured an
animated
model of ed's hand
in addition to face animations of several head models that represented the first cg physically
model
human face and hand
(itt egy 3d modellezett és animált kezet és fejet mutat) and edwin catmol is also the one who
discovered
texture mapping and depth buffering in the computer
graphics field
the 9080s saw the release of several 3d modeling software for example rhinoceros in 1980 that
was
based
on b-spline
modeling an autocad in 1982 in which 3d modeling tools were introduced in 1995 with the release
of
autocad 3d in
addition to archicad in 1987 which is considered the first architecture of bimcat software but
these
were mainly
targeting professionals of industrial design only nonetheless the 1980s were the beginning of
the
emergence of 3d in movies and video games as we had the first extensive
use of 3d
animation in the action adventure film called throne in 1982 and the first photorealistic cgi
character
in the young
sherlock holmes 1985 movie and the first digital water simulation in the abyss in 1989 whereas
in
the
first 3d video
games 3d models with wireframes for better handling of performance and real-time interaction
battlezone
was one of the
most famous games because it was new and brought a lot of new ideas and concepts to the table in
the
early 1990s the modern 3d modeling as we know
it today became
a thing with the release of today's most famous 3d software such as cinema 4d moto blender 3ds
max
houdini maya and so
on but the thing is accessing professional programs such as these was extremely expensive and
you
had to
get all the
hardware that make them run in the first place but over time it was becoming more and more
affordable to
everyone which
allowed many hobbies and professionals to learn and create 3d models from their homes we also
have
seen
a big leap of 3d usage in movies visual effects for
example in 1991's
terminator 2 (itt egy jelenetet mutat a terminátor 2-ből ahol egy égő épületben egy 3d
modellezett
vas
féle anyag igazi
emberé alakul) in which cgi was used for achieving the first realistic cgi character movements
and
jurassic park in 1993
with its photorealistic dinosaurs (itt egy jelenetet mutat a jurassic park filmből ahol egy 3d
modellezett dínó épp egy
fáról eszik) also the titanic movie in addition to one of the most famous movies which is the
first
3d
feature-length
animation called toy story in 1995. also for those who wanted to learn digital art schools like
digital
twitters and
gnomon workshop began to show up early in the 2000s and many others as well in addition to
online
courses for all 3d
software or being
available to everyone especially if you have access to the internet learning 3d has never become
easier
and accessible
before and a huge number of 3d video games and movies were released over the years and using 3d
became
one of the most
important parts of any production pipeline i hope you found this video useful if you did please
give
it
a thumbs up you
can also check some of our previous videos thank you very much for watching and i'll see you in
the
next
one