Mezőny átalakulása
A Forma–1-ben a 10 csapatos felállás hosszú évek óta jellemző,
és a sportág egyik stabil eleme.
Az első alkalom, hogy a mezőny 10 csapatból állt, 1950-ben volt, a sorozat kezdete óta,
amikor is a csapatok száma fokozatosan változott.
Az 1980-as évektől kezdve több csapat is csatlakozott és távozott a sportágból,
de az új évezredre a mezőny ismét stabilizálódott,
és 2010-től kezdve többnyire 10 csapat versenyzett a világbajnoki címért.
A 2026-os szezonban az F1 tovább bővül, új csapatok csatlakoznak,
miközben a jelenlegi csapatok a szoros versenyt igyekeznek megnyerni.
A 10 csapatos mezőny így nemcsak a versenyképességet, hanem a technológiai fejlődést és
az izgalmas versenyeket is biztosítja a Forma–1-ben.
Audi
Az Audi 2026-ban csatlakozik a Forma–1-es világbajnoksághoz,
és egy új korszak kezdetét jelenti a motorsport történetében.
Az Audi saját fejlesztésű power unitot fog tervezni,
amely a 2026-os szezon új hajtáslánc-szabályai szerint működik.
A gyártó célja, hogy a következők révén járuljon hozzá az F1 fejlődéséhez:
- fenntarthatóbb technológiák,
- magasabb teljesítmény.
Az Audi belépése erősíti a Forma–1-es motorsportot, és új versenyképességet hoz
a gyártók közé, miközben a csapatok és a rajongók számára izgalmas új kihívásokat jelent.
More information at formula1.com
Caddilac
A Cadillac 2026-ban szintén belép a Forma–1-be, részvételének fontos elemei:
- A Ferrari biztosítja számára a power unitot és a gearboxot,
- A Cadillac saját fejlesztésű autóját kombinálja a Ferrari technológiájával,
- Lehetőséget ad a csapatnak, hogy saját aerodinamikai megoldásaikra koncentráljanak.
Ez a stratégiai együttműködés nemcsak a Cadillac számára kínál versenyképes lehetőséget,
hanem megerősíti a Ferrari szerepét is az F1-ben, mint motorfejlesztő,
és hozzájárul a sportág globális népszerűségéhez.
More information at formula1.com