B-Csoport Rali
Kezdőlap

Bevezető

A 80-as évek gyakran kerülnek megemlítésre, mint a legőrültebb évtized. Őrült volt a zene, a a hajak, de mindenek felett, az autóversenyzés. A rali, mint autóverseny viszonylag egyszerű. Minden versenyző ugyanonnan indul, és az nyer, aki ezt az utat a legkevesebb idő alatt teszi meg. Ehhez viszont hozzá kell venni, hogy a versenyek a legkülönbözőbb körülmények között zajlanak, Svédország havas erdőitől, Wales saras ösvényein, Korzika hegyoldalai és a francia Alpok jeges hágóin át, egészen az elefántcsontparti dzsungelig. A 80-as években azonban ennyi őrület nem volt elég, mire jók az utak, ha nincsen megfelelő autód hozzá. Itt kerül képbe a B-Csoport. Mivel a szabálykönyv elég lazán fogalmazott a követelményekről, a csapatok mindent bevetettek, hogy ők teljesítsék a távot a leggyorsabban. Az autók akár 500 lóerőt is elértek, ehhez társult 1 tonna alatti tömeg, az évek során gyorsan fejlődő szárnyak. A sebesség, és a még mindig 80-as években lévő hozzáállás a biztonsághoz azonban hamar a kategória végét jelentette. Több nagy baleset után 1986-ban az FIA úgy döntött ideje visszafogni az őrületet, és betiltotta a B-Csoportos autókat rali versenyzésben, illetve visszavonta a következő szezonra tervezett S-Csoportos szabályrendszert is, ami bár visszafogta volna kissé a motorok teljesítményét, még könnyebb, aerodinamikusabb, és összességében gyorsabb autókat tervezett volna bevezetni.

Ez a weboldal megpróbálja röviden összefoglalni a B-Csoportos rali autók történetét, miként jött létre a kategória, miként ért véget, és mi lett az autókkal, illetve a rali világával miután a szabályrendszer kivezetésre került. Ha szeretnél többet olvasni a kategória történetéről, kattints ide.

BMW M1 rali autó
BMW M1 rali autó
Peugeot 205 rali autó
Peugeot 205 rali autó